rezeki kite =)

Wednesday, August 24, 2011

Resepi Acar Daging Sedap...=)

Assalammualaikum...
di bulan puase ni marilah kite blaja memasak...sbb thn depan aku dh nk kene masak sendiri...
sebab dh xde MAK yg akan masak untuk aku... =(
dh kawin nanti xkan mak jugak yg kene masak..
bulan pose tahun ni tahun lepas dan tahun yg sebelum sebelum lagi tahun yg sebelum memamng memanggg 
mak aku je yg masak...senang betul hidup! <<<<<<(mak aku yg ckp)
lgi 7 hari kite dh nak raye...tapi xmasak masak pon lagi untuk sahor...terukknyee...-.-''
tahun depan ?????




ok!
ok!
ok!





actly menu ni kwn aku yg bagi mcm best je...aku syik dgr dia dok masak mende alah ni...
meh aku share ape bahan bahan tuk masak Acar Daging ni ye...=)

Bahan Utama :
Daging potong kecik kecik

Bahan Untuk diBlend :
Cili kering
Bawang kecil 5 ulas
Bawang Putih 1 ulas
Halia sikit je

Bahan bahan lain :
Kicap
Cili api kampong
Bawang besar
Garam
Gula

Cara-Cara : Bahan yg dh di blend td...lumurkan ke atas daging...letak kicap sikit..garam dan gula secukup rase..lepas tu perap 1-2 jam..
lepas tu panaskan sikit minyak,masuk kan smua yg dh diperap td...lepastu goreng...
agak2 kalau daging masih liat...tambah air dan teruskan memasak sampi kering...sampi xliat lah...
ok pastu dh nk masak masukkan bawang besar n cili api td...
dh siap...
slamat mencube =)

pic from google!
buah ape tu? haa tu yg kite xtau -.-'


ok...nnti balik ni aku nk try jugak..=)


No comments:

Post a Comment

sile komen dgn sopan dan santun maceh..(^_^)v

HEPY bile KLIKKK!!